Het opbouwen van zelf-genezende en daadkrachtige energie

“Ga rustig zitten en ontspan je lichaam. Richt je aandacht op je buik, adem diep uit en ontspan je onderbuik. Adem dan in weer in en hou de adem diep van binnen vast, waarbij je je onderbuik een beetje samentrekt. Laat, terwijl je de adem vasthoudt de energie in je buik toenemen, zodat deze warm wordt. Laat je buik in omvang toenemen en ontspan in de gevoelens die ontstaan. Voel de energie; zorg ervoor dat je lichaam gevoelig en ontspannen is, zacht vloeiend en licht als melk dat met water wordt gemengd. Hou dit vast tot een punt waarop het ongemakkelijk begint te voelen of nog iets langer, laat dan heel langzaam de spanning los en blijf een paar minuten rustig zitten voordat je de oefening herhaalt. Doe deze oefening in totaal drie of negen keer.

Laat na ieder herhaling, terwijl je rustig zit, innerlijke warmte zich vanuit je buik op een kalme en ontspannen manier uitbreiden. Verdeel deze gevoelens over je lichaam; naar je cellen, weefsels, organen en spieren; naar de binnenkant van je gezicht en je nek, je rug, borst en armen, je handen en vingers, benen en voeten.

Zelfs gedachten en beelden kunnen in deze warme, tedere, rustige en ontspannen gevoelens geweekt worden. Laat deze innerlijke massage of gevoelens door je hele lichaam stromen en wees sensitief voor de stromende beweging van warmte en energie. Herinner je overdag de warmte van dat gevoel en de blijheid die daarmee gepaard gaat.”

Tarthang Tulku; uit het boek “Bewustzijn, concentratie en energie” p. 277

Het opbouwen van zelf-genezende en daadkrachtige energie | "Ga rustig zitten en ontspan je lichaam. Richt je aandacht op je buik, adem diep uit en ontspan je onderbuik. Adem dan in weer in en hou de adem diep van binnen vast, waarbij je je onderbuik een beetje samentrekt. Laat, terwijl je de adem vasthoudt de energie in je buik toenemen, zodat deze warm wordt. Laat je buik in omvang toenemen en ontspan in de gevoelens die ontstaan. Voel de energie; zorg ervoor dat je lichaam gevoelig en ontspannen is, zacht vloeiend en licht als melk dat met water wordt gemengd. Hou dit vast tot een punt waarop het ongemakkelijk begint te voelen of nog iets langer, laat dan heel langzaam de spanning los en blijf een paar minuten rustig zitten voordat je de oefening herhaalt. Doe deze oefening in totaal drie of negen keer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.